Thursday, April 14, 2011

...........

hurm...bila lapaq makanan jenis apa yg kita selalu ingat???
mcm aku kan...aku pikir mcm2...ikut suasanala...kdng2 tingin kfc sampai mcm nk meleleh air liur..kdng2 lak aku tingin nasik daging mak aku wat, ayaq asam mak aku buat, kdg2 lak aku tingin kuih muih, mcm kuih kasui, tepung talam...
aritu dengan sadisnya aku bgtau mak aku, aku lapaq tepung talam dengan kui kasui....aku x lalu beli kuih yg mcm tu sbb xleh nk telan...x lalu...nk mak jugak wat....
dan yg terkujatnya tu, esoknya mak aku wat...wat tepung talam...2 hari lak tu...mak mak..cheq sebut ja pon, yg mak susah2 wat tu watpa...
pastu lusanya plak, mak aku wat kui kasui...ya allah...mak aku neh la...wat aku terharu ja...pastu mlmtu mak aku ckp, "fawas, bini hang ngidam dhka yg nk mkn mcm2 ni"...oh mak!mak ingat cheq ngandung erk?bab tu mak masak mcm2??
saboo jerlah...mak...cheq x mampu lgla nk bg cucu kt mak wat masa la ni..Allah belum izinkan..mungkin satu hari nnt, tah2 hari yg menyedihkan, baru cheq dpt bg cucu kt mak pon cheq xtaula...
napa aku sebut hari menyedihkan???sebab aku tkut waktu tu mak aku dh xdak, dan aku baru diizinkan Allah utk mendapat bb..walau apapon, aku tetap akan berdoa dan berdoa semoga Allah percepatkan aku mendapat bb sementara mak aku masih ada...aku nk mak aku tngk bb aku..tu pon kalau Allah izinkan la..kalau x, apa kan daya...Allah lebih berkuasa..mungkin ada hkmh atas semuanya ini....

salam sayang,
wanie :D

No comments: