Thursday, December 1, 2011

pasrah~

hurm...semalam aku g klinik ngan somi aku..doc soh aku g hospital gov utk rawatan seterusnya...dia ckp, mungkin perlu jumpa yang lebih pakar memandangkan dh 2 tahun aku masih blom pregnant...act semalam aku g klinik private biasa ja, klinik private utk sakit puan tuttt aku malas nakp sbb mahal la..aku n somi lak tngh sesak..dia lak asyik nk promote ubat dia yg lain2...so, agak frustla aku n somi sbb kami nk menjalani rawatan cek masalah2 kesuburan, bukannya nk mkn ubat sampingan yg lain2 tu...opss..terlebey sudaa...

dan semalam lepas ja balik dr klinik, aku mmg x tenteram...takutnya nkg hospital hanya Allah yg tahu...tp ntahla dr mana dtngnya semangat dlm diri aku ni, aku seolah2 bercakap sorang2 dlm hati..aku kata "AKU AKAN BUAT!AKU YAKIN AKU BOLEH!!!!"

suara tu seakan2 kuat berbunyi di dalam hati dan sanubari aku...mcm nk menangis pon ada...sesungguhnya aku yakin aku mampu buat semua tu..biarlah sakit tera mana sekalipon, aku nk jugak buat...aku nk jugak usaha...segala2 yg aku buat ni semua sbb somi aku...aku nk bg kt dia zuriat hasil benih kami berdua...aku nk bg dia seronok, aku nk bg hidup dia sempurna tanpa terbeban lg masalah ni.....

walaupon hakikatnya aku ni penakut gla2 ngan jarum suntikan, aku tabah dan pasrah ja lah...Allah lebih mengetahui apa yg terjadi disebalik kehidupan kami berdua...


aku pasrah...:(


No comments: