Thursday, March 31, 2011

parut tetap ada beb....

hurm..harini xtau nk taip apa tp td terasa mcm ada benda yg aku nk taip so aku pon taiplahhhhhhhhhhh...hari ni nk cerita pasal facebook, hangpa semua perasan dak pasai orang suka taip benda2 mereben/ merapu tahap cipan kt fb tu?

sebenarnya aku sampai lani masih lg ingat kenangan di dalam fb tu sampai arini...lepas kejadian tu, 98% aku sedaq yg sebaik2 kawan, bila gaduh/terasa hati leh jd lawan woo...yg paling aku xleh lupa bila adala seorang makhluk x berapa nk halus ni sebut tentang kekuasaan Allah...'xdak anak wat cara xdak anak'...waahhhhhhhhhhh, cabulnya mulut org tu kan...sebab dia berkata sedemikian adalah kerana dia terasa ngan apa yg aku taip kt fb aku...aku xtaula dia ni mai kot ceruk mana, dengan tiba2 ja dia serang aku kononnya aku taip tu sindir dia...hahahahaha, aku add kawan2 lebih dr 300 orang, yg dia srng leh terasa pasaipa??ka sbb mmg kena kt batang tengkuk dia???btol x?lawaknya aku rasa...dan yg xleh nk lupa tu dia p sebut pasai kekuasaan Allah yg satu tu...hurm...lawak2...x sedaqka dia, Allah kurniakan dia 2 cahayamata dan dengan penat lelahnya dia melahirkan anak2 dia tu, kalau Allah tarik balik dlm sekelip mata mcmmana??nauzubillah, mintak simpangla...

peel aku plak, kalau aku mrh tera mana pon kt org, aku sedaya upaya xmao ungkit atau sebut kekurangan atau kesilapan org tp dia, rendahnya akai dia kan....walaupon aku dan dia dh saling maaf memaafi tp sampai lani benda tu masih lg terpahat dlm hati aku...mcm org selalu kata, parut tetap ada walaupon luka dh sembuh...cewah, berfalsampah lak aku kan...hehehe...

ketika pergaduhan di dalam fb tu terjadi, ada gak kawan2 lain tngh on9, ada yg sabaqkan aku...ya aku bersabaq sbb aku x wat salah pon, yg salah dia tu la...salah menyakitkan hati aku dengan kata2 yg sgt2 mengguris perasaan...xpala, biaqla Allah yg tentukan semuanya....aku sebagai manusia mmg xmaola dendam2 ni, insyaallah, disebabkan aku selalu bermuhasabah diri, aku sentiasa membetulkan mana yg x betul dlm diri aku ni, org lain ikut suka depala, diri masing2...yg penting aku x pernah lawan mak abah aku dan laki aku sudah...aku bahagia lani...
wassalam..:D

-with love-

No comments: