Tuesday, March 22, 2011

kata pemangkin semangat!!

harini aku nk cerita pasal hobi aku...aku ni cukup suka cari mutiara kata, kata2 hikmah, kata2 motivasi dan sewaktu dengannya....kalau leh sehari ngadap pc cari benda alah tu, mmg x kemanala aku, dok cokoh baca hat tu ja la aku ni...
dan sebanyak2 kata2 motivasi yg aku baca, aku tertarik dengan satu kata2 ni...

‎"Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan."

betul x????setelah baca baru kita sedar betapa berharganya otak, idea, pendapat, dan pandangan kita ni...bg aku, kata2 ni sangat2 bermakna dlm diri aku sbb baru aku sedar aku ada banyak idea, banyak sifat, banyak tingkah yg org lain xdak..syukur ok!!
org lain pon ada kan, masing2 ada, cuma bg diri aku, mmg aku bersyukur sgt dikurniakan 1001 benda yg menjadikan aku seorang yg sabar, tabah, berdikari, prihatin, dan lain2 lagi seperti sekarang....

untuk insan lain, masa x pernah akan habis utk kita berubah selagi kita belum tutup mata...kalau anda rasa anda sengaja mengabaikan apa yg terbeku didalam fikiran anda sebaiknya anda terus laksanakan selagi benda2 tu x memudaratkan diri anda...wallahualam...kita hanya berusaha...kalau Allah x sempurnakan kerja buat kita, eloklah kita muhasabah diri dan teruskan usaha...

aku yakin aku boleh berjaya!!

impian yg aku tulis dlm diari aku 5 tahun lepas dh aku capai 3 dr 5 impian..2 lg masih dlm proses...aku mohon Allah bantu aku melaksanakannya sehingga sempurna...

forever in love..:D

-with love-

No comments: