Sunday, August 16, 2009

selesai sudah...

ehem2..aku tengah tersenyum neh..hehehe..gurau ja...alhamdulillah sebenarnya yang aku nk ucapkan mula2 sekali..alhamdulillah sebab majlis berjalan lancar, alhamdulillah sebab apa yg dirancang menjadi dan alhamdulillah sebab aku dh selamat menjadi tunang dia dengan selamatnya..hihi..

dan yang penting terima kasih utk mak aku yang berpenat penat menyiapkan segala persiapan kenduri hingga segalanya berjalan lancar. thanks mum, luv you so much. malam sebelum tu aku ngan abg aku p pasar malam beli segala mak nenek barang utk kenduri. bawang cabai semuala. n balik ja kami terus siap siang2 bawang, lengkuas n semua2 utk esoknya..ops..lupa nk cakap, kami wat lauk ayam masak merah, masak lemak rebung ngan udang, grng ikan kering, sambal belacan n ulam ulaman.
mmg sodap sgt..hehehe...
malam tu siap2 semua yang tu, aku teman plak kak ipaq aku wat hantaran. sebenaqnya bab hantaran ni kan, family dia bg 3, so kami kena balas 5 ja la. so dh kena wat 5 ja, aku bg la kakak ipaq aku wat srng satu. n mlm tu kakak ipaq yg no 2 tu x lrt dh(tngh mengandung),so dia amanahkan kak ipaq yg sulunglah tlng buatkan. mlmtu pulun watlah dia sampai kul 3, cian dia...thanks kak long...


ni kak long aku tngh bertungkus lumus wat hantaran ke2 dia..


ni sumi laici..cantikkan..cam kt kedai lak..pandaiii kak long..

selesai kul 3, aku terus bum tdo, letih sgt dh..pagi tu plak awal2 aku n mak aku dh bangun...tp mak aku la bangun dulu, aku lewat ckit dr mak aku..hihiih...aku bangun2 mak aku dh siap grng bihun dh utk makan pagi kami n org2 mai tlng wat keja. aku bangun tu terus mandi n buat keja pa2 yg ptt kt dapur tu. x lama tu, 2 org kg meh tlng wat keja, mula2 basuh ayam, phtu grng ayam, phtu wat masak lemak phtu bla bla bla bla...hehehe..letih nk tulih satu2..

dlm kul 12 tu aku dh x peduli dh bab2 dapur ni sbb aku kalut siapkan katil n susun buah dlm bakul utk hantaran ke 4. sudah tu aku pon terus mandi n siap2 nakp mekap..janji kul 12 nakp tp ni dh kul 12.30, adoila ralit btol aku ni...

sampai ja kak tu kata, kejap ja..sementara tunggu kak tu ambik perkakas dia, aku snapla satu dua gambaq utk tatapan semua.


ni kak teh aku dengan 2 pengikut yang mengacau..hehe...comel!


ni tompat yang aku akan baring utk dimekapkan..

hahaha...ops..gelak besaqla pulak..sebenaqnya aku nk kongsi cerita ni, mula2 kak tu pegang muka aku utk cuci muka, aku cam kena kejutan elektrik, geli wooo...hahaha....lawak lawak...
dh tahan2 tu, lama2 rasa okla tp ada jugakla rasa geli tu ckit2.


ha..ni masa tengah geli ar ni..hahha..

aku rasa dlm sejam gtu kot, segalanya pon siap..kak tu kata, k k, bangun tukaq baju n pakai tudung..


ni kak tu siap kemaskan tudung aku. n tngkla muka aku tu, hehehe...


tadaaa....ni la aku yg dh siap di mekap dan di'ubahsuai'..hehehe

selesai pakai layah pa semua, kami pon bertolakla balik sbb dh kul 2 lbh dh. ops..sebelum tu tlupa plak..kami singgah ambik kek dulu, ni utk hantaran no 5..hehe..

warghhh..penatnya menaip...ok2..sambung balik...hehe...sampai ja umah, syida n aju dh ada tunggu aku..thanks aju n syida sbb datang..kawan2 lain ada hal,xpa..aku paham kawan2 aku..jangan risau k...hehehe...

kami lepak lam bilik sementara tunggu pihak lelaki datang. sempatla snap gambo ckit..ni semua gambo lam enset ja ni..yang dalam camera x sempat transfer lagi..nntlah na...


ni dengan aju, sori syida, gambo xdak lam enset, mungkin ambik guna camera kot..nnt wanie upload k...layah atas kepala jatuh ckit..uduh betol..x perasan...hehehe

"dh sampai..dh sampai"...abg teh aku mai habaq rombongan lelaki dh sampai..haha...aku x semena2 jadi ketaq..td ok ja..siap gelak ketawa kuat g..ops..ayu kit...hhehe..k ar..layan ar gambaq na..x larat dh nk taip...hehehe....


ni last posing sebelum aku menjadi tunang org


mak dia sarung cincin


dah menjadi tunangan orang


sarung cincin



salam ngan bakal mak mertua


bergambar dengan bakal mak mertua


bergambar dengan bakal kakak ipaq


bergambar dengan bakal kakak ipaq


rombongan lelaki tngh menjamu selera lepas sudah berbincang


family dia tengah makan


hantaran


hantaran


dengan mak, kaklong n syafiqah


dengan kak2 ipaq n anak2 menakan yang nakal sgt sgt sgt


ni kek hantaran depa..cantik..rasa blueberry lagi...sedap sgt..thanks..


ni plak kek kami yang nk bg kt depa tp x jadi sebab kawanku aju n syida dh bawak sebiji kek...thanks my friend..


potong jangan x potong


tudiaaa....kalut dh depaaa....


selesai



last pic sebelum buang baju, tudung n mekap


last picture

8 comments:

jan said...

tahniah2...
sodp 2 mkn x jemput pun...
xpa la nnt kndr besq ngn lupa jmpt lak k..
apa2 pun tahniah skl lg..
smg semua peracngn berjalan lancar n kekal smpai anak cucu cecik n akhir hayat...

t i u n g said...

wah..tahniah ya wanie ;)

M|sSpSp said...

jan : thanks...nnt kenduri wanie jmpt k..insyaallah.,..wanie doakan jan pon selamat dan bahagia sampai bla2..insyaallah...
tiung : thanks tiung..

:D

nfaw83 said...

ihiksss..comei2 adik kak nih..tahniah! jadi tunangan org nih banyak cabarannya dan dugaannya!!jadi harus bersabar ya!

M|sSpSp said...

thanks kak..insyaallah..:D

minimainimira said...

Salam..
Tahniah kak wanie..
insyaAllah ini mewakili mira sekeluarga.

M|sSpSp said...

wa.salam...thanks mira..insyaallah..:D

nfi said...

buang baju?ekekekeke