Monday, January 16, 2012

malunya...

assalammualaikum kawan2....
act arini nk cerita benda yg bg aku mmg aku malu gegila la..
malu tahap cipan jugaklah bagi aku..
aku maluuuuuuuuuuuuuuuuu.................

hahahahah...

sebanaqnya pg td laki aku nakp renew roadtax n bayaq insurans sekali utk keta dia..pastu dia ajak aku g wat dekat pejabat pos kota sarang semut...sebelum tu dia tnya aku, ada duit x spare sbb klau ada, dia xnak g cimb utk ambik duit..
pastu aku dengan konfiden nya ckpla ada...yup!mmg ada pon..ada 350...kira okla utk spare kan..hahaha...
pastu dh sampai kt sana, aku dengan konfidennya g la beratur dengan laki aku..dia line lain, aku line lain sbb kot2 mana2 kaunter close, bleh la kami tarik2 kan..hahaha...

kemudian dh sampai turn aku, laki aku pon sampai turn dia..dh ada kesempatan tu, aku pon tlng bayaq bil karan utk rumah mak aku..pastu aku teringat nk bayaq bil tepon kedai aku sekali...jd aku bayaqla dedua bil tu dengan jumlah keseluruhannya adalah RM 287...konfiden ja bayaq semua..dh lepas bayaq baru aku sedaq dlm dompet aku tinggal bapa puluh ja..time tu aku dok tepi laki aku dalam keadaan berpeluh bagai...dalam hati berdoa bagaila mintak2 jumlah laki aku ngam2 dengan duit dlm wallet dia...

dokkkkkkkkkkkkk sat...penjaga kaunter bgtau jumlah keseluruhannya adalah RM 497.50..laki aku kalih mintak duit kt aku sbb dia ada RM 350 ja...ya allah, hanya allah saja yg tahu....aku korek punya korek, dptla 80 dalam dompet aku...yg laki aku ni muka lain dh...dia kata td kata ada, ni p mana abeh...aku jawabla aku p bayaq bil..wakakakakak...org ramai oiiiiiiiiiiii..malu siut...

pastu laki aku kata p mintak kt mak kt dalam keta kot2 ada(time tu kami nakp antaq mak aku balik umah)...
aku pon p menonong kt mak aku, pastu mak aku kata, ha....mak ada 50 kot dalam dompet kecik neh, aku berasa lega sket dh...mak aku pon rosek la paper bag dia....tup2 mak aku kata, la...mak mana bawak beg semua..semua tinggai kt rumah.........

ya allah makk...nk wat camana ni, konpem aku kena firela satg..cimb lak xdak kot tu...mmg muka aku dh lain dh...takutnyaaaaaa....

pastu dok sat laki aku panggey msuk pejabat pos, dia tnya aku ada berapa lg..
aku jawabla ada sepoloh hengget g, tu pon duit singgit2...dengan sadisnya abeh dia kutip duit dlm dompet aku ngan dompet dia baru cukup..tinggai 2 hengget ja dlm wallet dia time tu..hahahaha...

dia mmg mrh kt aku gla2...waaaaahhhh..takut oiiiiiiiiiiiii....dhla aku tkut, malu lak tu org tngk ramai....pengajarannya kt cni, kalau laki kita ckp, kita jangan bantah, ikut dulu, nk melawan kemudian...wakakakaka...insaf gla aku....:P

No comments: