Monday, February 28, 2011

idea idea idea..

alhamdulillah ya allah, aku xtaula kenapa aku ni banyak ngat idea lam pala otak aku neh...
kebanyakkannya fokus ke arah cari mknla iaitu berniaga...mcm2 idea ada lam pala aku neh sampai kdng2 rasa tertekan sbb xleh nk kecap semua..sabar, sabar..hehehe
kalau aku ada banyak duitla, mmg mcm2 aku nk berniaga, dr sekecik2 brng sampai sebesaq2 alam la..hehehe
aku bukan sekadar ckp kosong, skrg pon aku tngh dok lam kedai aku neh, so, xdakla kosong sgt ckp aku kan..jangan hipokrit!!
waktu mula2 bukak kedai ni, apa yg ada hanyalah 6 biji pc client, 1 pc server dengan 1 printer model lbp 3050(lani printer ni aku simpan wat tukun,tp satu hari nnt aku akan guna dia kt kedai baru aku-insyaallah..:))
n lani apa yg ada ada adalah 8 pc client, masih 1 server(mmg ptt 1 ja pon, banyak2 wokpa), binding machine, laminating machine, fotostat machine, peti ais air, peti ais walls, rak kertas bunga, printer colour dan pelbagai jenis alatulis..
yup, semua tu ada dlm kedai kecik aku neh...:P
n lani rasa mcm complete dh kedai aku ni, brng2 alatulis tu mmg x terdaya nk tmbh lg, banyak sgt alatulis, tp dr masa ke semasa, aku tetap beli tmbh supaya dlm kedai kecik mone aku neh ada mcm2...hehe...insyaallah...
dan idea apa yg aku katakan banyak sgt tu?act mcmni, aku kalau tngk kedai org, aku suka teliti ada apa dlm kedai dia, n bagaimana susun atur dia..kalau menarik n complete, mmg jelesla hati nurani aku ni tp jeles aku adalah sekadar jeles utk menaikkan tahap keberanian dan kecekalan aku untuk memiliki semua yg kedai tu ada...(motivasi utk diri sendiri penting!xyah tunggu nakp tmpt motivasi, baru nk sedar)..
dulu waktu mula kan ada 6 pc client lam kedai aku neh, lepas 2 3 bulan,aku mula rasa x puas...rasa nk tmbh nu tmbh ni.mula2 sekali aku tmbh mesin ftstat..mula2 mmg susah org nk dtng ftstat..yerlah, baru g kan, apa yg penting, aku kuat hati dan banyak bersabar...pastu aku beli binding machine ngan laminate machine dan alatulis..cina2 yg mai kedai aku pon leh terpegun tngk cara aku berniaga...dlm masa setaun dengan modai yg kecik aku leh ada benda2 tu dengan susunatur yg bagus..huhu..perasan sekejap..
dan x lama lepastu aku pindah kedai sebelah kedai aku sbb kedai tu kosong n nk disewakan...memandangkan sewanya separuh dr sewa kedai tu, aku pon tekad pindah...kecik ckit kedainya tp segalanya masih bleh beroperasi cuma sempit sedikitla..apapon2 aku atoq baik punya...clear semua...mmg comel..hehehe...
sebenarnya apa yg Allah bg kt aku mmg aku bersyukur sgt2..x pernah aku sangka disebalik pengajian aku ditahap diploma ni aku leh ada idea yg org ada master sekalipon xleh pikir...(x semuala yerr..satg marah lak depa2 hat pandai2 tu kan)hehehe

-with love-

No comments: