Sunday, January 30, 2011

bermasam muka??

aah bermasam muka, kenapa?x pernah erk??
hehehee, sajala aku bosan ngan seorang insan ni, bermasam muka dan x bertegur sapa sampai berbulan2..hai la, x tahuka kalau saja2 putus hubungan sesama islam tu apa hukumnya???xpalah, ada sedara mara yg 'agak alim' pon xleh nk nasihatkan dia, apa lg nk dkata kan...g pon aku ni dh masuk kategori golongan teraniaya dh ni, so tahu2 la kan, doa org teraniaya ni allah mudah makbulkan....disini aku doakan segala doa2 aku selama ni cepat2 dimakbulkan allah swt...

sedikit ilmu utk kita semua..

Rasululloh saw bersabda :
"Tidak halal seorang muslim memutuskan hubungan dengan saudaranya (sesama muslim)
lebih dari tiga hari, barang siapa memutuskan lebih dari tiga hari dan
meninggal maka ia masuk neraka" (HR: Abu Dawud, 5/215, Shahihul
Jami': 7635)

Rasululloh saw bersabda:
"Barangsiapa memutus hubungan dengan saudaranya selama setahun maka ia seperti
mengalirkan darahnya (membunuhnya) " (HR: Al Bukhari Dalam Adbul
Mufrad no : 406, dalam Shahihul Jami': 6557)

wassalam..yg baik semestinya dr Allah, dan yg langsung x baik haruslah dari hambanya ini iaitu aku...wallahualam....

-with love-


No comments: