Friday, September 25, 2009

jln2 raya part 1

selamat hari raya...huhu...arini baru start bukak kedai balik setelah seminggu aku cuti2 raya..mmg puasla rasa..
taun ni xp berjalan raya sgt, cuma p kubur n rumah2 pak sedara aku ja, tu pon raya pertama ja, raya seterusnya tu, kami sekeluarga berjalan sakan..mmg bestlaa...hehehe...oklah..jom layan gambaq k...nnt aku bg keterangan yang sepatutnya la bersama2 gambaq tu..jom..zassss......


haaa..ni gambo kt rumah tokcik aku..lepas g kubur, kami terus g ctu..ni mmg rumah yg wajib p ar tiap2 tahun..

still kt rumah tokcik..tokcik dan toknek dh x sihat dh..

ok2..tu hari 1st aku dihari raya...raya kedua mmg xp beraya mana dh..kami p jln2 ke perlis..1st kami p sg bukit ayaq/ sg batu pahat(sorila kalau aku shilap..huhu)..p ctu bukan utk mandi tp utk mkn..actually kami bawak makanan siap2, sajala save budget..lgpon lg seronok dan puaih makan...k jom layan gambooo...


ok, ni waktu kami baru sampai, anis tu sampai2 ja terus membuang, so apa lg, abah dia kena urus dia dulula..hehehe


ni plak 3 lg anak sedara aku yg melompat2 bila sampai tu..nk mandila, apala..


ni lauk pauk yg baru dibuka..apa lauk aritu erk...kalau x silap, sambal ikan, sotong grng, sayur n apa satu g erk..huhu..lupalaah...


ni kami tngh mkn..


ni jln nk balik ke kereta balik..sudah kenyang daaa....

ok, lepas p sg batu pahat tu, kami bertolak ke taman ulor pulak..lama dh xp, seronokla jugak..jom layan gambaq lagii....


ni waktu baru sampai kt taman ulor..


alamak, ulaq tu jagala pulak..huhu..besornyer dierrr..tatutlaa..


ni plak kt sangkar dlm hutan nu..besaq2 ulaq dia..mmg x beranila nk masuk dekat..nampak x ulaq kt belakang tu?tngh dok tdq kot, diam jaa...


alamak, taman ulaqka taman monyet?hehe...actually kak lang aku ngidam nk tngk org utan..hahaha...ctu adala monyet, so dptla dia pegang jari monyet tu habuan org mengidam kan..heheh


n ni plak dh nk balik dh..so bergambar la sket..

huhu..penatla..nnt aku sambung part 2 plak k..babaiiiii

-with love-


5 comments:

jan said...

awat tarikh kat gambaq 2 18/09??

M|sSpSp said...

setting tarikh kt camera tu shilap..waktu transfer ni baru perasan..

jan said...

ooo..ingt kan raya awai...hehehe

nfi said...

wiew..raya2 p tamn ulaq..ekeke

mamaqasrina said...

dik plz edit kak punya new url
http://nurinqasrina.blogspot.com
yg lama tak pakai dah