Tuesday, May 17, 2011

mual², muntah²~

hurm..kemarin aku asyik pening2, angin2, pastu x semena2 semalam laki aku yg dpt habuan...2 kali muntah, sekali cirit...cian abg...xtaula napa, dia ckp, siang dia x sempat mkn, just mkn nasik grng waktu nk kuaq dr rumah mak, pastu balik ptg marin dia beli beger..mayb angin banyak kot utk marin, kalau x sebelum ni ok ja pon...

semalam waktu nk tdo, mmg panas gla badan dia..siap naik angin bagai...x bg bukak lagu, x bg tdo dekat2..hahaha...mcm2la org laki demam neh, ngada2...

sebelum tdo, dlm kul 11 mcmtu, dia muntah sekali dh, mmg banyak ya amat..sabar jerlah..aku tukang urut belakang dia...lepas muntah, kami terus tdo, x tngk tv dh sbb nk bg abg rehat...
pastu dlm kul 3.30, abg pusing kiri pusing kanan, ckp x sedap perut...aku ckp, jom p bilik ayaq, nnt pa2 senang..dia kata xpa, jap2g la dia kata..tup2 tngh ckp2 dia tercirit la pulok kt tepi katey...geramla jgk, tp dh dia demam kan, layan kan jerla...kul 4 pg aku kena mop lantai ok..hahahaha...

pas dia membuang, dia muntah plak..banyak lak tu, air la banyak, makanan xdak sgt pon...

lepas pada tu baru ok sket...mayb angin dh kurang membuak2 kot...pastu dia kata dia xnak tdo, nk tngk tv, amboi2, mentang2la sehat sket, sesuka hati ja nk layan tv kul 4 pg....tp dengan kuasa veto yg aku ada, aku ajak jugak dia masuk tdo...badan kena rehat, bukan rehat sambey tngk tv k..hehehe...

dan bangun pg ni alhamdulillah, ok sket dh...siap bangun awal mintak ayaq milo...aduhai, dhla semalam xleh tdo, dia lak kejut awai..layan jerlah..bangun wat ayaq milo ngan bihun grng...abeh gak sepinggan abg makan bihun grng ayg wat, alhamdulillah...

bukan kata dia, kdng2 aku sendiri pon liat nk mkn kalau x btol2 lapaq...mcm dia bukan liat nk mkn, tp x sempat nk mkn..keja banyak sgt dia kata....dan keadaan sebegini menguatkan pendirian aku utk dia ambik srng pekerja..ya lah, badan kena jgk rehat...xlehla nk gasak sgt kan...

n lg apa yg aku nk cerita, aku skrg suka gla minum susu dutch lady perasa susu..ya perasa susu bukan perasa coklat k..yg coklat tu mmg dh lama peberet, ni yg susu ni xtaula napa skrg ni suka sgt2...kalau bleh abeh sekotak aku mnm sepagi...kalau ikutkan, dulu aku mmg nk muntah gla mnm susu...haahaha, perubahan baru ok..hehehee...

n lg, pg td abg x semena2 bg 50 rggt kt aku..aku tnya utk apa ni, dia kata ambikla simpan utk guna apa2...baru ja bg bapa ari lepas, ni bg plak...aritu bg sbb aku yg mntk, ni dia bg sendiri, napa erkkk????

kenangan 50 rggt terakhir yg abah bg utk bekal aku bawak p ke rumah sewa sentiasa dlm ingatan, skrg suami aku plak bg...mcm terkedu la jugak aku pg td...tp aku pk +ve...aku xnak pk bebukan...hurmm...

salam,
wanie....

No comments: